Kedvenc játékaim nagy részét a GTA sorozat egyes, PC-n is játszható tagjai adják, így evidens volt számomra, hogy amint lehet, mobil eszközön is kipróbálom majd. Androidra jelen pillanatban a III és Vice City elérhető, ezek közül utóbbi nem rég jutott el hozzám is, mikor a korábban említett MyAudio tabletet garanciával egy Nexus 7-re cseréltem. A trilógia ezen része történetileg valahogy nem köt le, ugyanakkor elég sokat játszottam vele, mikor megkaptam a ma is használt gépemet, így nem teljesen idegen.
A GTA-knál megszokhattuk, hogy eltérő platformon eltérő grafikával jelennek meg. Legjobb példa erre a GTA III, ami a maga korában PC-n nagy dobás volt, de a később kijövő XBOX-os változat sokkal szebben festett, az újabb San Andreast is leelőzve, aminek akkorra már elavultnak számított megjelenése. Számomra meglepetés volt, hogy a III iOS-en és Androidon az XBOX verzióhoz közelebbi látványvilággal rendelkezett, ám ezt a Vice Citytől nem reméltem, hiszen az mindenhol közel ugyan olyan. Ennek ellenére pozitívan és negatívan is csalódtam.
A képen (remélem) jól látható, hogy min módosítottak. A motorháztetőt "felnyitva" (inkább feltörve) Androidon már nem csak egy textúrát találunk, hanem egy egészen kidolgozott motort. Ez egy üdvözlendő újítás, látszik, hogy a R* nem csak egy portot dob nekünk, hanem egy szépen újraalkotott játékot. Csak az ilyen cserélgetésekkel, fejlesztgetésekkel vigyázni kell, mert néha negatívan hat. Nem feltétlenül a grafika a legfontosabb.
Eddig sem volt panasz arra, hogy Vice City színes és napfényes, de azért ez már egy kicsit túl kontrasztos. Ráadásul az egyik kedvenc elemem, a szép víz is le lett cserélve erre a textúraförmedvényre, mely igen láthatóan periodikusan ismétlődik. Ugyan a látóhatár megnőtt, de nem véletlenül volt ott az a köd, amely mint Maya fátyla, elfedte a kíváncsi szemek elől azt, amit földi halandónak nem kéne látnia. Tessék, most nincs, látszanak az alacsony minőségű modellek, illetve a félig előtűnő házak. Megérte? Nem hiszem.
Nehéz volt megcsinálni jóra az irányítást, hiszen itt nincs billentyűzet és egér. Ezért néhol érdekes megoldások kerültek bele a játékba, amelyek szokatlanok lehetnek. Motoron nem lehet egykerekezni, a Voodoo-ban nincs hidraulika, a repülőnél pedig egyszerre vezéreljük a szárnyakat és a farkát.
A mentést is át kellett dolgozni, hiszen nyilván nem ugyanolyan körülmények között játszunk a játékkal egy mobileszközön, mint egy PC-n. Nem mindig van időnk elmenni az egyik lakásunkba menteni, így elég rossz lenne, ha elölről kellene kezdeni egy küldetést. Úgy oldották meg, hogy a fontosabb eseményeknél, akár misszió közben is ment, ha pedig csak bóklászunk, akkor bizonyos időközönként. Ez persze azt jelenti, hogy amennyiben rosszkor lépünk ki, akkor egy 20 perccel azelőtti játékállást folytathatunk, mikor ismét elővesszük.
A menürendszer ugyan nagyon esztétikus, de rettentően irritáló a kezelése. Egy óvatlan mozdulattal átgörgetünk az egészen, és nehezen találjuk meg az általunk keresett opciót. Ugyanakkor nem nagyon lehet mellényomni, hiszen az ikonok nagyok. Az almenük jobban hasonlítanak az asztali verzióhoz, ott könnyebb a kezelés, bár néha elcsúszik az ujjam és rosszra megyek.
Különösen erős "portot" kaptunk, amely nem bugos, stabil és játszható. Igaz nem toltam végig, mert egyszerűen nem érdekel, de az irányítása megszokható, ráadásul magas fokon testre szabható. Sajnos azonban rossz helyen próbálták meg kiegészíteni az alapot, és olyan helyeken is belenyúltak, ahol nem kellett volna. Persze lehet, hogy másnak jobban bejön az új, ez pusztán az én személyes véleményem.
Jó látni, hogy ilyen ütemben fejlődünk. 6 éve egy Pentium III-asom volt, amin nem futott el a játék, így kölcsönadtam egy nagyon kedves osztálytársamnak, akitől bunkó módon, egy év múlva, a ma is használt (azóta tuningolt) gépem megvásárlásakor visszakértem. Erre meg már a tabletemen is elfut. Amin anno még egy fél szekrény izzadt, az már a zsebemben egy ceruzaelem méretű akkumulátorról működő kütyün simán játszható, ráadásul némileg javítva.